Wat geef je iemand als bedankje of cadeau? Het zijn van die beslissingen die eigenlijk altijd tegenvallen. Als je eerlijk bent heb je vaak bij een familielid, vriend of bekende geen idee wat je voor hem/haar moet kopen op een verjaardag, feestje of andere sociale activiteit. Uiteindelijk dan toch maar weer geld geven of een ander voor de hand liggend cadeautje. In de zakelijke wereld zijn deze beslissingen over het algemeen niet bepaald eenvoudiger. Veel geschenken lijken leuk om te geven, maar eindigen na een afkeurende blik vrij snel in de prullenbak. Een duurzaam relatiegeschenk kan als oplossing dienen aangezien het meerdere functies heeft. Het is zowel een geschenk, maar het heeft ook invloed op het imago van een organisatie en verder zijn er veel opties die nuttig zijn op het kantoor. In dit artikel bespreken we deze nieuwe trend: duurzame relatiegeschenken.
Onderdeel van uw marketingmix
Relatiegeschenken zijn de afgelopen jaren zo populair geworden, dat veel bedrijven dit standaard gebruiken als onderdeel van hun marketingmix. Diverse onderzoeken hebben aangetoond dat een bedrukt relatiegeschenk een belangrijk onderdeel is van de marketing. Duurzame varianten worden vaak gebruikt en erg graag ontvangen. Het geschenk bevat een positieve emotie, want het gaat om een geefmoment. Uiteraard is het bedrijf ook standaard onder de aandacht op deze manier, zeker als het gaat om een geschenk met een duurzaam karakter.
Goedkoper dan je denkt
Het is een foute veronderstelling om aan te nemen dat duurzame relatiegeschenken relatief duurder zijn, want dit is zeker niet zo. Er zijn ontzettend veel goede en goedkope geschenken in de markt, die toch een toegevoegde waarde bieden voor de relatie met uw klant of samenwerkingspartner.